Jarul din inimă : workshop de vindecare ancestrală

Jarul din Inima .

Dorul Strabunilor.

 

 Cu Aurel Mocanu

In acest workshop vom explora fiinta noastra privind in special in locurile pe care de obicei le evitam , vom cauta si vom identifica o parte din tiparele de viata negative transmise prin mecanismele transgenerationale, vom accesa iubirea din ele si le vom lasa ca, prin puterea strabunilor si a fiintelor spirituale ce ne iubesc si ne ajuta, sa fie transformate in vindecare, iubire, bucurie, putere si mandrie de a fi cei ce suntem. Ne vom misca in sufletele noastre de la a fi oameni singuri intr-o lume dificila, catre a fi oameni sustinuti si ajutati de strabunii lor, intr-o lume in fata careia avem nebanuite resurse si abilitati de a inflori si a ne bucura de viata.

Principala focalizare a acestui weekend va fi aceea de a ne elibera din mecanismele inconstiente de perpetuare a durerii transgenerationale si a esecurilor si de a regasi si trai legatura armonioasa , plina de putere,sustinere si de iubire cu strabunii nostri personali, atat cei mai apropiati, cat si cei mai indepartati. Vom invata practici ce ne vor fi de ajutor in continuare in viata noastra.

 Metodele pe care le vom folosi sunt deschiderea constiintei , rugaciunea, sunetul, ritualul si ceremonia .

 Cunoasterea si intelepciunea ce ne vor ghida sunt cunoasterea si intelepciunea ancestrala a sufletului si a strabunilor , comune tuturor oamenilor din vechime, si inca intalnite in multe comunitati traditionale de pe planeta.

„Echilibrul si armonia pot fi restaurate spontan de indata ce un dezechilibru a fost constientizat de catre participant. Cum ? Faptul de a da recunoastere existentei dezechilibrului este receptionat de catre natura ca fiind un semnal ca participantul a ajuns la completarea experientei in acea zona, iar natura raspunde la acest semnal prin vindecarea acelui dezechilibru in masura in care persoana permite aceasta .”Lea Bill / Kikatikameskew (Rippling Water Woman),femeie nativa a Natiunii Cree din Alberta, Canada ), citata de Francesca Mason Boring, Notes from the Indigenous Field.

 Va rugam ca , daca doriti, sa aduceti cu voi cateva fotografii de familie mai noi si mai vechi .

 Programul cursului este :

Vineri:18:00- 22:00

Sambata :10:00- 19:00 , cu pauza de pranz si pauze de confort .
Duminica :10:00- 19:00 , cu pauza de pranz si pauze de confort.

Locatie : va fi comunicata celor inscrisi

Costul participarii:400 lei.
Relatii si inscrieri:aurelmocanu@yahoo.com .

Numarul de locuri este limitat

Va invitam ca, daca doriti sa fiti anuntati si despre alte evenimente de interes similar, sa va inscrieti la newsletterul nierika , introducandu-va adresa de email in casuta de inscriere la newsletter din partea de stanga jos a paginii de webhttp://nierika.ro/. Dupa apasarea butonului ”trimite”,veti primi un e-mail continand un link pe care e necesar sa il vizitati pentru confirmarea inscrierii dvs. Dupa confirmarea inscrierii la newsletter, veti fi notificati de fiecare data cand apare o noua postare pe http://www.nierika.ro/blog .

Deasemeni, anunturile acestor evenimente, impreuna cu articole si aparitii editoriale din aceeasi zona de interes, sunt postate si pe blogurile:

 http://seminariideshamanism.blogspot.com/ si

http://constelatiifamiliale.blogspot.com/ .

 La ambele bloguri de mai sus puteti sa va inscrieti individual pentru a fi notificati de noile postari.

 In continuare , includ un fragment de articol care trateaza mai in profunzime subiectul:

 Ca si oameni care traim in secolul XXI, avem vieti complexe si solicitante in care e necesar sa fim plini de resurse pentru a face fata cu succes provocarilor. Iar o mare parte a zonei de vindecare , de dezvoltare personala si a resurselor noastre are de-a face cu imputernicirea persoanei vazuta ca fiind de sine statatoare. In centrul acestor modele se afla persoana , considerata sau dorita a fi independenta si puternica . Un model complementar acestuia este acela in care persoana este vazuta ca fiind parte a unei tesaturi sociale, economice, spirituale, morfogenetice a intregii omeniri si a sistemelor mai largi din care facem cu totii parte. Ambele modele au lucruri bune de oferit si se completeaza reciproc de minune: putem fi cu adevarat puternici doar atunci cand ne integram cu respect si iubire in marea tesatura a vietii si a spiritului, onorand-o ca atare- in afara noastra si in noi insine- iar pe de alta parte , ne aducem o contributie frumoasa la intreaga tesatura a vietii fiind puternici .

In lumea noastra, in societatea contemporana exista o serie de lipsuri importante in modul nostru de viata , lipsuri pe care cautam sa le umplem prin diverse comportamente care nu ne sustin cu bine in vietile noastre; in acelasi timp, aceste lipsuri sunt dublate de o sfasietoare nostalgie a originilor, miticului paradis-pe-pamant/ paradis pierdut, a integritatii sufletesti, a prezentei plenare, autentice si pline de traire semnificativa .

 In mijlocul consumerismului spumegand , al cultului tineretii-fara-batranete-si-mereu-eficiente si al schemelor de imbogatire rapida , intre abuzul de sine, de altii si de natura si iluzionismele chirurgiei plastice, ale bursei si ale francizelor spirituale, ne este dor undeva, “in regiunea fiintei noastre” (parafrazandu-l pe Marin Sorescu), de acele lucruri vechi si trainice, de acele traditii neclatinate, de acele prezente stabile, puternice si iubitoare ale oamenilor, de fluxul si refluxul bland al anotimpurilor anului si ale vietii, ale dulcilor povesti din vechime , si uneori suntem constienti de aceasta , iar alteori ne doare atat de tare, atat de coplesitor si atat de adanc incat nici macar nu putem admite aceasta in propriul nostru for interior, nu putem contine in experienta noastra constienta aceste sentimente.

 Iar atunci cand imprinturi sufletesti si campuri de sentimente si idei atat de puternice si de adanci sunt neconstientizate sau sunt de-a dreptul negate, ele ajung sa „posede” destine, sa indrepte aparent implacabil vieti spre stancile care au fost deja inrosite de sangele altor navigatori ai marii vietii.

 Consecintele la nivel personal sunt esecurile in dragoste,prietenie si relatiile de familie, saracia, pierderile repetate, sinuciderile, accidentele, bolile fizice si psihice, dependentele de alcool, droguri, munca, fanatismul religios sau lipsa vietii spirituale,abuzurile si violentele, etc . La nivel national , aceste situatii personale sunt amplificate. La nivel mondial , ecourile acestor dureri si ale raspunsurilor la ele se traduc in conflicte, discriminari, genocide , razboaie, catastrofe ecologice.

 Una din cele mai importante cauze ale acestei stari de lucruri estesuccesiunea de evenimente istorice traumatizante care au alungat sufletul oamenilor, locurilor si al natiunilor, fiind deseori atat generata de – cat si rezultand in- absenta unei relatii sanatoase cu strabunii nostri , in primul rand cei apropiati, si , din nou in primul rand , cu cei indepartati. Aceasta lipsa a relatiei sanatoase cu strabunii potenteaza la randul sau dezorientarea si durerea in vietile noastre , ducand in continuare la alienare si suferinta, intr-un ciclu aflat in escaladare a intensitatii.

Dar lucrurile nu au stat intotdeauna asa. Cea mai mare parte a povestii si a aventurii omenirii pe aceasta planeta a avut loc de-a lungul unor vremuri in care legatura armonioasa a oamenilor cu strabunii lor a fost prezenta . In toate culturile traditionale ale planetei, de la inceputuri si pana la o parte insemnata din cele ce au supravietuit ca atare pana in zilele de astazi, respectul pentru strabuni si onorarea lor , ajutorul si binecuvantarea venite din partea strabunilor au fost centrale si esentiale pentru oamenii ce isi doreau o viata buna si armonioasa, la fel cum ingrijirea, protectia si iubirea din partea parintilor este esentiala supravietuirii nou nascutilor . Numai in timpurile recente, atinse de alienare spirituala si de traume in masa , conectarea la puterea strabunilor a fost umbrita de durerile incomplet procesate generate de atrocitatile inimaginabile care marcheaza istoria omenirii.

 Fie ca stim ori nu despre aceasta , suntem iubiti si sustinuti, fiecare in parte, de nenumarati strabuni ai fiecaruia dintre noi. Purtam genele lor, sangele lor se invartejeste in vinele noastre , calitatile si abilitatile, darurile lor asteapta sa fie descoperite si stralucite in calitatea prezentei noastre. Pamantul pe care calcam imbratiseaza oasele lor. Aerul pe care il respiram vine de la copaci ce isi hranesc radacinile din trupurile lor. Cantecele lor asteapta cu dor dar si cu rabdare sa se impleteasca din nou cu respiratia noastra. Descoperindu-le si onorandu-le in noi insine, amintindu-ne de continuitatea iubirii si a darului vietii curgand la vale prin generatii, primim o binecuvantare neinchipuit de iubitoare, de puternica si vindecatoare.

Cei mari din vechime nu au nevoie ca noi sa ii vindecam, nu au nevoie si nu isi doresc ca noi sa purtam vina lor, sau durerea lor, sau sa repetam destinul lor tragic sau greu. Si noi totusi asta continuam sa facem,cu inversunarea total dedicata a copilului care vrea sa isi salveze parintii cu pretul vietii sale, pana cand reusim sa transformam iubirea oarba si loialitatea-intru-nenorocire in iubire constienta.

 In acest weekend , vom folosi modalitati traditionale de a readuce in viata noastra, prin rugaciune si ritual, prin cantec si gest, prin reamintire si lacrimi de durere si lacrimi de bucurie si vindecare, atat sustinerea si iubirea , cat si calitatile extraordinare ale strabunilor nostri, calitati pe care le purtam de la bun inceputul existentei in insasi fiinta noastra. Acest lucru se va intampla pe masura ce vom reusi sa identificam durerile si poverile de care deseori nici nu suntem constienti ca le purtam , dureri si poveri ce provin din istoria neamului nostru.

Romania este, la fel ca majoritatea tarilor lumii la ora actuala, o tara greu incercata de valurile zbuciumate ale istoriei, iar vietile generatiilor bunicilor si trabunicilor nostri au fost marcate profund de situatiile grele prin care a trecut tara: razboaie, persecutii, foamete, moarte prematura , tragedii, accidente etc. Iar aici am pomenit doar situatia foarte recenta. In lumea aceasta atat de interconectata la cel mai adanc nivel sufletesc, energetic, spiritual, economic si social, suntem cu totii afectati intr-o masura insemnata de aceste tragice evenimente trecute, o parte mai apropiate si o parte mai indepartate in timp.

Miscarea-reflex inconstienta a sufletului nostru este aceea de a prelua noi insine, din proprie initiativa, poverile de viata cele mai grele ale celor pe care ii iubim si a ne alatura in durere si tragedie celor ce au suferit. Dar aceasta nu este o solutie . Prin aceasta ne deconectam de la a simti puterea si demnitatea lor si ne “facem mai mari decat cei batrani”, renuntand la locul nostru de viata. Acesta e un lucru “nelalocul sau”.

Pe masura ce dam recunoasterea cuvenita greutatilor prin care au trecut strabunii , pe masura ce ne smerim in fata suferintelor lor, respectandu-le acolo-in timpul,locul si destinul unde s-au intamplat, si respectand puterea si demnitatea lor ca oameni ce au trait un destin greu, ne revenim la a fi, cum se zice atat de frumos in popor, “oameni la locul nostru” .

 Pe masura ce reusim sa ne redefinim in cel mai simplu, mai evident si mai la indemana mod cu putinta , si anume ca fii si fiice ai/ale parintilor nostri, ca nepoti ai bunicilor nostri, ca descendenti ai strabunilor nostri , ca parinti ai copiilor nostri , ne putem redobandi si mostenirea de putere, binecuvantare , demnitate si iubire care a fost permanent acolo , dar deseori a stat asteptand, acoperita de straturile neconstientizate ale ecourilor transgenerationale ale suferintelor peste masura de indurat. Pentru ca a fost cu adevarat greu pentru multi dintre ei.

Trecerea de la implinirea blestemului la incantarea binecuvantarii, de la durere si boala la bucurie plina de freamat, de la dezorientare la intelegere, de la izolarea intr-o lume ostila la participarea la o comunitate bazata pe respectul radacinilor fiecaruia, de la a fi o frunza in bataia vantului la a apartine propriului arbore familial si de neam , sta in a ne aminti pana in strafundurile fiintei noastre ca aschia nu sare departe de trunchi, iar frunza are radacina,fiecare dupa felul sau. Si fiece fel din cele create de Dumnezeu este bun.

 In acest weekend vom folosi deschiderea constiintei si rugaciunea pentru a accesa acele zone pe care am evitat sa le constientizam pana acum, si in continuare vom implica rugaciunea,ritualul si ceremonia ca unelte puternice pentru transmutarea suferintelor si transformarea lor in vindecare, pentru realinierea respectuoasa si armonioasa cu strabunii nostri .

 Astfel, vom da deoparte cenusa focurilor de demult ramase fara flacara, vom descoperi caldura si lumina jarului celui nestins de sub funingine, vom da suflare de viata si rugaciune jarului celui vechi si vom reaprinde in inimile noastre focul iubirii si aprecierii de sine si de toate intr-un fel smerit , stiind ca frumusetea ce se afla in noi ne este daruita prin dragostea strabunilor si a Divinitatii , iar noi suntem cei ce suntem nascuti si meniti a o pastra si creste cu grija, apreciere ,recunostinta si iubire, a o lasa sa straluceasca , si a o transmite mai departe celor ce vin dupa noi. Iubindu-ne pe noi insine si traind frumos, ii onoram pe toti cei ce ne-au dat viata si pe Cel Mare , care pe toti ne-a facut din iubirea Sa si cu suflarea Sa datatoare de viata ne-a binecuvantat.

 Fie ca recunostinta, iubirea, puterea si binecuvantarea sa atinga inimile noastre, intru slava Creatorului, mandrirea strabunilor si bucuria vietii traite in frumusete.